Yoga Lilian Bensdorp - Door yoga in balans!
Yoga voor golfers

Voor het novembernummer van Golf Magazine heeft Lilian meegewerkt aan een artikel over Yoga en Golf. Klik hier om het artikel te lezen.

Als fanatiek golfer heeft Lilian een lesplan van 10 weken ontwikkeld, specifiek voor golfers. Centraal in deze lessen staan balans, flexibiliteit, kracht, focus en concentratie. 





Inhoud van de lessen
De yogalessen zijn aangepast op de wensen van de golfer en richten zich vooral op:
  • Yoga houdingen die zorgen voor meer flexibiliteit, kracht en ontspanning in het golfspel;
  • Oefeningen voor een betere voorbereiding op het golfspel;
  • Ademhaling- en balansoefeningen;
  • Eenvoudige meditatie oefeningen;
  • Ontspanning.

De yoga houdingen zijn zo gekozen dat het gehele lichaam aan de orde komt om zo het lichaam te versterken en de spieren te verlengen. De yoga zorgt ervoor dat spanning rondom nek, schouders, rug en heupen verminderd. Je leert eenvoudige oefeningen die je zelf voorafgaande een rondje golf kunt doen (thuis of deels op de golfbaan).
Ademhalingsoefeningen zorgen voor meer concentratie, rust en uithoudingsvermogen. Door de adem te gebruiken wordt tevens de geest in balans gebracht wat weer helpt bij het hele mentale proces van het golfen. Balanshoudingen versterken de wervelkolom en zorgen voor een consistente, betrouwbare golfswing. Meditatie oefeningen worden gebruikt om te zorgen dat het verstand tot rust komt, beter te focussen en te visualiseren. De ontspanning zorgt voor lichaamsbewustzijn en het voelen van gehele ontspanning in het lichaam.


Lilian kan ook een lesplan op maat, workshop of introductieles verzorgen. Neem hiervoor contact op. 
Foto's copyright Poppe de Boer. 






Website Builder
mogelijk gemaakt
door Vistaprint